အထံု


ကြ်န္မတုိ႔ ေန႔စဥ္ျပဳမူေနၾကတဲ့ အျပဳအမူ ၊ အေျပာအဆုိေတြမွာ အတတ္ဘဝက အျပဳအမူ ၊ အေျပာအဆုိေတြ ပါဝင္ေနတတ္ၾကပါတယ္ … အတိတ္ဘဝက တရားမွ ေပ်ာ္ေမြ႕သူဟာ ယခုဘဝမွာလည္း ဘုရား ၊ တရားနဲ႔ ေမြ႕ေလ်ာ္ေသာသူ ျဖစ္္တတ္ပါတယ္…. အတတ္ဘဝက စိတ္ေကာင္းထားတဲ့သူဟာ ယခုဘဝမွာလည္း စိတ္ေကာင္း႐ွိတတ္ၾကပါတယ္ … အတိတ္ဘဝက အလွၾကိဳက္တဲ့သူဟာ ဒီဘဝမွာလည္း အလွၾကိဳက္တတ္ၾကပါတယ္ … အတိတ္ဘဝက အေျပာအဆုိၾကမ္းတမ္းသူဟာ ယခုဘဝမွာလည္း အေျပာအဆုိ ၾကမ္းတမ္းတတ္ပါတယ္ … အဲလုိ လုိက္ျဖစ္တတ္တာကုိ အထံု လုိ႔ ေခၚပါတယ္ … အထံုဓါတ္ေတြဟာ လုိက္တတ္တဲ့ သေဘာ႐ွိပါတယ္ … ထင္႐ွားေအာင္ သာဓက ျပပါအံ့…။
ျမတ္စြာဘုရား႐ွင္ လက္ထက္ေတာ္က ဒါယကာတစ္ေယာက္႐ွိပါတယ္ … သူက သရဏဂံုလည္း တည္ပါတယ္ ၊ ငါးပါးသီလလည္း လံုျခံဳပါတယ္ ၊ ျမတ္စြာဘုရားကုိလည္း ျမတ္ႏိုးပါတယ္ ၊ တရားကုိလည္း ျမတ္ႏိုးပါတယ္ ၊ သံဃာကုိလည္း ျမတ္ႏိုးပါတယ္ ၊ ဒါေပမယ့္ သူ႔မယားကေတာ့ ေဖာက္ျပန္ပါတယ္ ၊ မယားျပႆနာ ႏွိပ္စက္ေနလုိ႔ သြားေနၾက ျမတ္စြာဘုရားဆီေတာင္ (၇) ရက္ေလာက္ မေရာက္ႏုိင္ဘူး ျဖစ္ေနပါတယ္ …။
တစ္ေန႔ေလာက္မွာ ဒကာက ျမတ္စြာဘုရားဆီသြားပါတယ္ … (၇)ရက္ ၊ (၈) ရက္ေလာက္ ေပ်ာက္ေနတာျဖစ္ေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က “ဒကာ ၊ (၇) ရက္ (၈) ရက္လံုး ဘာလုိ႔ မလာတာလဲ” လုိ႔ ေမးပါတယ္…။
ဒကာက “တပည့္ေတာ္ရဲ႕ မယားဟာ ေဖာက္ျပန္ေနပါတယ္ ဘုရား ၊ ဒီအတြက္ စိတ္ညစ္ျပီး မလာတာပါ ဘုရား ” လုိ႔ ျပန္ေလွ်ာက္ပါတယ္ …။
ဒီေတာ့ ဘုရားရွင္က ” ဒကာ ၊ မိန္းမတုိ႔မည္သည္ ေဖာက္ျပန္တတ္တယ္ လုိ႔ ႏွလံုးသြင္းျပီး အဲဒီမိန္းမေတြ အေပၚ ေဒါသ မထြက္ပါနဲ႔ ၊ လ်စ္လ်ဴ႐ႈေနတာပဲ သင့္တယ္ ၊ သင့္ရဲ႕ မိန္းမဟာ ေရွးဘဝကလည္း ေဖာက္ျပန္ခဲ့ဖူးတယ္ ၊ သင့္က ဘဝျခားသြားလုိ႔ မမွတ္မိေတာ့တာ” လုိ႔ ေဟာေတာ္မူျပီး အတိတ္ဇာတ္ေၾကာင္းကို ျပန္ေဟာျပပါတယ္…။
ဗာရာဏသီျပည္မွာ ျဗဟၼမင္း မင္းျပဳေနတဲ့ အခ်ိန္မ်ာ ဘုရားအေလာင္းက ဒိသာပါေမာကၡဆရာျဖစ္ေနပါတယ္ … ဆရာၾကီးရဲ႕ တပည့္တစ္ေယာက္က သူ႔ရဲ႕ဇနီးေဖာက္ျပန္လုိ႔ စိတ္ညစ္ျပီး ႏွစ္ရက္ ၊ သံုးရက္ ဆရာ့ဆီကုိ မလာပါဘူး … ။
တစ္ေန႔မွာေတာ့ ဆရာ့ဆီကုိ ေရာက္လာပါတယ္ … ဆရာက မလာျဖစ္ရတဲ့ အေၾကာင္းအရင္းကုိ ေမးေတာ့ မယားေဖာက္ျပန္လုိ႔ စိတ္ညစ္ျပီး မလာျဖစ္ေၾကာင္း ျပန္ေျပာပါတယ္ … ဒီေတာ့ ဆရာက “မိန္းမေတြဟာ လူခပ္သိမ္းနဲ႔ ဆက္ဆံတတ္တဲ့ သေဘာရွိတယ္ ၊ စိတ္မဆိုးပါနဲ႔ ” လုိ႔ ဆံုးမပါတယ္ …။
ေနာက္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ျပန္ျပီး ဇာတ္ေပါင္းျပပါတယ္ … အတိတ္ဝတၳဳထဲမွာ ပါတဲ့ လင္မယားဟာ ယခု ပစၥဳပၸန္ဘဝမွာလည္း လင္မယားပါပဲ တဲ့ …။ ျမတ္စြာဘုရားကေတာ့ ဒကာရဲ႕ ဆရာ ဒိသာပါေမာကၡပါတဲ့ …။

ဒီဝတၳဳေလးကုိ ေထာက္ျပီး ဒီဘဝအျပဳအမူေတြဟာ အတိတ္ အတိတ္ဘဝေတြနဲ႔လည္း ဆုိင္ေနပါတယ္ … ဒါကုိ ကုိယ္က အထူးသတိထားရပါမယ္ …။

အတိတ္အတိတ္ဘဝေတြက သဒၶါတရားေကာင္းေနတတ္ပါတယ္ ၊ ဒီဘဝ သဒၶါတရားေကာင္းရင္ ေနာက္ဘဝလည္း သဒၶါတရားေကာင္းေနဦးမွာပါပဲ … အတိတ္ဘဝက သီလေစာင့္ထိန္းခဲ့ရင္ ဒီဘဝမွာလည္း သီလေစာင့္ထိန္းတတ္ပါတယ္ … ဒီဘဝ သီလေစာင့္ထိန္းရင္ ေနာက္ဘဝေတြမွာလည္း သီလေစာင့္ထိန္းဦးမွာပါ … အတိတ္ဘဝေတြက ဝိပႆနာပြားမ်ားအားထုတ္ခဲ့ရင္ ဒီဘဝမွာလည္း အားထုတ္တတ္ပါတယ္ … ဒီဘဝအားထုတ္ရင္ ေနာက္ဘဝမွာလည္း အားထုတ္ဦးမွာပါ…။
ကုသိုလ္အထံုဓါတ္ ၊ အကုသိုလ္အထံုဓါတ္ေတြဟာ ဘဝအဆက္ဆက္ အထံုလုိက္တတ္ပါတယ္ … အတတ္ဘဝပါလာတဲ့ အကုသိုလ္အထံုဓါတ္ေတြကို အသိဉာဏ္႐ွိတဲ့ ယခုဘဝမွာ ေနာက္ဘဝအထိ ဆက္မပါသြားေအာင္ ျဖတ္ခ်ႏုိင္ရပါမယ္… အဲဒီလုိ ျဖတ္ခ်ဖုိ႔အတြက္….

(၁) ဆင္ျခင္၍ ပယ္ျခင္း

ကုိယ့္မွာ ႐ွိတဲ့ စ႐ိုက္ဆိုးကုိ လက္မခံခ်င္တဲ့ စိတ္ ၊ အလုိမ႐ွိတဲ့စိတ္ ၊ ပစ္ပယ္ခ်င္တဲ့ စိတ္႐ွိဖု႔ိက ပထမပါ ၊ ပယ္ခ်င္တဲ့ စိတ္႐ွိရင္ ပယ္လုိ႔ရသြားပါျပီ … ဥပမာ – ကုိယ္က မနာလုိဝန္တိုစိတ္႐ွိတဲ့ သူ ဆုိပါေတာ့ ၊ ျမတ္စြာဘုရားကုိ ေရခ်မ္း ၊ ပန္း ၊ ဆီမီး တစ္ခုခု ကပ္လႈပူေဇာ္ျပီး ” ဤကုသိုလ္ေကာင္းမႈေၾကာင့္ မနာလုိ ဝန္တုိ ကင္းစင္သူ ျဖစ္ရပါလို၏ ” လုိ႔ ျမတ္စြာဘုရားဆီမွာ အခါအခြင့္သင့္တုိင္း ဆုေတာင္းပါ ၊ ဒါက စ႐ိုက္ဆိုးကုိ မလုိခ်င္ဘူး ဆုိတဲ့စိတ္ အရင္ေမြးျမဴလုိက္တာပါ ၊ ဆုေတာင္းလုိက္ရရင္ပဲ စိတ္က အလိုလိုေပါ့သြားပါျပီ ။ တကယ္လုိ႔ မနာလုိဝန္တုိစိတ္ ဝင္လာတာနဲ႔ ” မနာလုိဝန္တုိစိတ္ ဆုိတာ အကုသိုလ္ တရားပဲ ၊ အျပစ္ႏွင့္ တကြ မေကာင္းေသာ အက်ိဳးေပးျခင္း လကၡဏာ ႐ွိတယ္ ၊ ေနာက္ဘဝအထိလည္း အထံုလုိက္တယ္ ၊ မေကာင္းဘူး ၊ မလုိခ်င္ဘူး ” စသည္ ဆင္ျခင္လုိက္ပါ … ဆင္ျခင္တာဟာ ပယ္ခ်င္တဲ့သူအတြက္ သိပ္အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားပါတယ္ … ဆင္ျခင္စမွာ မေပ်ာက္ေပမယ့္ ဆင္ျခင္မႈရက္ေတြ ၾကာလာတဲ့အခါ ေပ်ာက္သြားပါလိမ့္မယ္ … ။

(၂) ပြားမ်ား၍ ပယ္ျခင္း

ျဖစ္ေနတဲ့ ဝန္တုိစိတ္ေလးကို စိတ္နဲ႔ တည့္တည့္ၾကည့္လုိက္ပါ ၊ မိျပီဆုိရင္ ျဖစ္ေနတဲ့ စိတ္ေလးကုိ သတိကပ္ျပီး “မနာလုိ ဝန္တုိစိတ္ေလးက ဘယ္လုိေလးလဲ ၊ ဘယ္လုိေလးျဖစ္ေနတာလဲ ” သေဘာေလး သိေအာင္ လုပ္ပါ ၊ ျဖစ္ေနတဲ့ စိတ္ေလးကို သိသိျပီး ပယ္တာဟာ ပြားမ်ားျပီး ပယ္တာပါပဲ ။ ပြားမ်ားျပီး ပယ္တဲ့အခါ ျဖစ္ေနတဲ့စိတ္က ေပ်ာက္ခ်င္လည္း ေပ်ာက္မယ္ ၊ မေပ်ာက္ဘူး ၊ ေပ်ာက္တာ မေပ်ာက္တာ ကုိယ့္အလုပ္ မဟုတ္ပါဘူး ၊ ျဖစ္ေနတဲ့ စိတ္ကုိ သိသိ ေနဖု႔ိက ကုိယ့္အလုပ္ပါ ၊ သိပါမ်ားလာရင္ ေလ်ာ့ေလ်ာ့ျပီး သြားပါလိမ့္မယ္။

ပယ္နည္း ႏွစ္နည္းထဲက ၾကိဳက္တဲ့ နည္းနဲ႔သာ ပယ္ပါ ၊ရတဲ့ နည္းနဲ႔ ပယ္သြားဖုိ႔က အေရးၾကီးပါတယ္ ၊ ေနာက္ဘဝအထိ အထံုပါမသြားေအာင္လုိ႔ပါ ။

*** အရွည္ကုိ ဆရာေတာ္ ရေဝႏြယ္ (အင္းမ) ရဲ႕ စိတ္ညစ္ရင္ ေရခ်ိဳးပါ မွာ ဖတ္႐ႈႏုိင္ပါတယ္…။

2 Responses

  1. ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ… ကၽြန္ေတာ္ အထံုအေၾကာင္းကို သိခ်င္ေနတာၾကာပါၿပီ…

    ေက်းဇူးအထူးတင္ပါတယ္။

  2. မွတ္သားဖြယ္ရာ ဆရာေတာ္ ရေ၀ႏြယ္ရဲ့စာကုိ ဖတ္မွတ္သြားပါတယ္. ျဖန္႔ေ၀ေပးမႈမ်ား အတြက္ ေက်းဇူးပါ။ ။

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: