စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ ဘယ္လိုေနမလဲ


တစ္ခါတုန္းက ကႆပဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူတဲ့အခါ ၾကြင္းက်န္တဲ့ ဓာတ္ေတာ္ေတြကို ဌာပနာျပီး ေရႊေစတီတည္ပါတယ္။ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာက ပရိသတ္အေပါင္းကလည္း ပန္းနံ့သာေတြနဲ့ ေရႊေစတီကို ပူေဇာ္ၾကပါတယ္။ ပန္းေတြနဲ့ ပူေဇာ္ပြဲမွာ မထင္ရွားတဲ့ အမ်ိဳးသားေလး တစ္ေယာက္လည္း ပါပါတယ္။

ပန္းပူေဇာ္တဲ့သူေတြ ျပန္သြားတဲ့အခါ အမ်ိဳးသားငယ္က ပန္းတင္လွဴထားတာေတြ မညီမညာျဖစ္ေနတာေတြ ့ရတဲ့အတြက္ ၾကည့္လို့ေကာင္းေအာင္ ျပဳျပင္ျပီးျပန္ပူေဇာ္ပါတယ္။

ဒါတင္မကပါဘူး။ သူမ်ားလွဴခဲ့တဲ့ပန္းေတြကို ျပန္ျပဳျပင္ျပီး ပူေဇာ္ ျပီး အဲဒီပူေဇာ္မွဳကို ပဲ အာရံုျပဳျပီး ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ့ ဂုဏ္ေတာ္ေတြ ကို ပြားပါတယ္။ ဂုဏ္ေတာ္ပြားတဲ့အခါ စိတ္ကၾကည္ၾကည္လင္လင္ ျဖစ္လာပါတယ္။ ျပဳထားတဲ့ေကာင္းမွုကို ႏွလံုးသားထဲမွာ ထည့္ထား လိုက္ပါတယ္။

သက္တမ္းေစ့လို့ကြယ္လြန္တဲ့အခါ မညီမညာျဖစ္ေနတဲ့ ပန္းေတြ ကို ျပန္ျပဳျပင္ျပီး ပူေဇာ္ခဲ့ရတဲ့ ကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ တာ၀တိ ံသာနတ္ ျပည္မွာ သုနိကၡိတၱနတ္သားရယ္လို့ ျဖစ္ရပါတယ္။ ျမန္မာလိုေျပာရင္ ေတာ့ “ေကာင္းေကာင္းထား”ပါ။ တန္ခိုးအာႏုေဘာ္ၾကီးသလို အျခံအရံ ေတြလည္းမ်ားစြာရပါတယ္တဲ့။

ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားရွင္ ပြင့္ေတာ္မူတဲ့အခါ ရွင္မဟာေမာဂၢ လာန္ မေထရ္ျမတ္ တာ၀တိ ံသာနတ္ျပည္ကို ေရာက္လာျပီး ဘယ္လိုကုုသိုလ္ေတြျပဳခဲ့လို့ ဒီစည္းစိမ္ေတြရတာလဲလို့ ေကာင္း

ေကာင္းထားနတ္သားကို ေမးေတာ္မူပါတယ္။

ဒါေတာ့နတ္သားက ”တပည့္ေတာ္ဟာ ေရႊေစတီမွာ ဖရိုဖရဲ မညီမညာ တင္ထားတဲ့ပန္းေတြကို ၾကည့္လို့ေကာင္းေအာင္ ၾကည္ညိဳ ဖြယ္ျဖစ္ေအာင္ ျပန္ျပဳျပင္ျပီး ပူေဇာ္ခဲ့ပါတယ္ဘုရား။ အဲဒီကုသိုလ္ ေၾကာင့္ ဒီနတ္စည္းစိမ္ေတြကို ခံစားေနရတာပါဘုရား” လို့ ျပန္ ေလွ်ာက္္ျပပါတယ္။

အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္က လူ ့ျပည္ျပန္ေရာက္တဲ့အခါ ဒီအ ေၾကာင္းကို ျမတ္စြာဘုရားကို ျပန္ေလွ်ာက္ၾကပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရား ရွင္ကလည္း ဒီအေၾကာင္းကိုပဲ လူပရိတ္သတ္ကို ျပန္ေဟာျပေပးေတာ္ မူပါတယ္။

ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ တရားကို နားၾကားရတဲ့ ပရိတ္သတ္ေတြဟာ သုနိကၡိတၱနတ္သားကို အားက်ျပီး “ ငါတို့လည္း သုနိကၡိတၱနတ္သား လို ပိုက္ဆံကုန္စရာမလိုဘဲ သူမ်ားလွဴတဲ့ပန္းကို ၾကည္ညိဳဘြယ္ျဖစ္ ေအာင္ျပန္ျပဳျပင္ပူေဇာ္ရင္ နတ္စည္းစိမ္ကို ရလိမ့္မယ္” လို့ ႏွလံုးသြင္း ျပီး ေစတီေတာ္ကို ေရာက္တဲ့အခါ သူမ်ားတင္လွဴျပီးသားပန္းေတြကို ၾကည္ညိဳဘြယ္ျဖစ္ေအာင္ ျပဳျပင္ျပီး ျပန္ပူေဇာ္ၾကပါတယ္။ အဲဒီကုသိုလ္ ေၾကာင့္ပဲ သူတို့လည္း နတ္ျပည္ေရာက္ၾကရပါတယ္တဲ့။

……. (၀ိမာန၀တၳဳအ႒ကထာ၊ သုနိကၡိတၱ၀တၳဳ)

ေရာက္တဲ့အရပ္မွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ကုသိုလ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္တတ္လိုက္ပံုေလးကို သေဘာက်လို့ ဒီ၀တၳဳေလးကို ထုတ္ျပလိုက္ တာပါ။

ပင္ကိုအားျဖင့္ သူ ့ရ့ဲစိတ္ကေလးကကို မွန္ေနလို့ပါ။ ပန္းေတြျပဳ ျပင္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ပန္းပိုင္ရွင္ေတြကို အျပစ္တင္တဲ့ စိတ္လည္းရွိမေန ခဲ့ပါဘူး။ လူငယ္စကားနဲ့ ေျပာရရင္ ဆရာၾကီးလုပ္ခ်င္ တဲ့စိတ္ရွိမေန ခဲ့ပါဘူး။ တကယ့္ကို စိတ္ထားျဖဴျဖဴေလးနဲ့ လုပ္ခဲ့တာပါ။ ျပီးေတာ့ ပိုက္ ဆံလည္းမကုန္ခဲ့ပါဘူး။ ကုသိုလ္မ်ားရခ်င္တဲ့သူအတြက္ေတာ့ အျမဲကို လြယ္ေနေတာ့တာပါ။

ေစတီကေန အိမ္ျပန္လာတဲ့အခါ သူ ့ရဲ့ေျခလွမ္းတိုင္းမွာ ဘယ္ ေလာက္စိတ္ခ်မ္းသာေနမယ္ဆိုတာ ေတြးၾကည့္တဲ့သူေတာင္ စိတ္ခ်မ္း သာရတာပါ။

စာေရးသူကစိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ေနတဲ့သူဆို သိပ္အားက်တာပါ။

စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ ဘယ္လိုေနမလဲ…?။

တခိ်ဳ ့က်ေတာ့ စိတ္ခ်မ္းသာၾကပါတယ္။ တခ်ိဳ ့က်ေတာ့ စိတ္မ ခ်မ္းသာၾကပါဘူး။

အေျဖကေတာ့ တိုတိုပါပဲ။

ကိုယ့္ရင္ထဲမွာ အကုသိုလ္စိတ္ေတြ ကိန္းေနရင္ စိတ္ဆင္းရဲ ရပါတယ္။

ကိုယ့္ရင္ထဲမွာ ကုသိုလ္စိတ္ေတြ ကိန္းေနရင္ စိတ္ခ်မ္းသာရပါ တယ္။

တစ္ခါတေလ စိတ္ခ်မ္းသာေနျပီဆိုရင္ ကိုယ့္ရင္ထဲကို ျပန္အာရံု ၾကည့္လိုက္ပါ။ ကုသိုလ္စိတ္ေတြကိန္းေနတာ ေတြ ့ရပါလိမ့္မယ္။ ဒါနနဲ့ ယွဥ္တဲ့ကုသိုလ္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ေ၀ယ်ာ၀စၥပရဟိတနဲ့ယွဥ္တဲ့ ကုသိုလ္ပဲျဖစ္ ျဖစ္ ကုသိုလ္တစ္ခုခုကိန္းေနလို့ပါ။

ဒီလိုပါပဲ။ စိတ္ဆင္းရဲေနရျပီဆိုရင္လည္း အကုသိုလ္စိတ္တစ္ခုခု ကိန္းေနလို့ပါ။ ေဒါသပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဣႆာမစၦရိယပဲျဖစ္ျဖစ္ အကုသိုလ္ စိတ္တစ္ခုခု၀င္ေနတာ ေတြ ့ရပါလိမ္႕မယ္။

တကယ္လို႔ စိတ္ဆင္းရဲေနလို႔ ကိုယ့္ရင္ထဲကို သတိနဲျပန္ၾကည့္ လို႔ အကုသိုလ္စိတ္တစ္ခုခု ကိန္းေနတာ ေတြ႕ရရင္ “ ဒီအကုသိုလ္ စိတ္ကေလးေၾကာင့္ ငါစိတ္ဆင္းရဲေနတာပဲ” ဆိုျပီး ဆင္ျခင္လိုက္ပါ။ ျပီးရင္ ကိုယ္ၾကိဳက္တဲ့ ဣရိယာပုထ္နဲ႔ ေသခ်ာထိုင္ျပီး ကိုယ့္ရင္ထဲက အကုသိုလ္စိတ္ကေလးကို စိတ္နဲ႔ပဲ ျပန္ၾကည့္ေနလိုက္ပါ။ ျဖစ္ေနတဲ့ အကုသိုလ္စိတ္ကေလးကို စိတ္နဲ့ပဲျပန္သိေနလိုက္ပါ။ တစ္မိနစ္ပဲျဖစ္ ျဖစ္၊ ႏွစ္မိႏွစ္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ သံုးမိနစ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ငါးမိနစ္-ဆယ္မိနစ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ အခ်ိန္ကေလး ယူျပီး ကိုယ့္ရင္ထဲမွာ ျဖစ္ေနတဲ့ စိတ္ကေလးကို သတိ ကပ္ျပီး သိေနလိုက္ပါ။

သိပါ သိပါမ်ားလာရင္ ထြက္သြားပါလိမ့္မယ္။ တစ္ခုေတာ့ရွိပါ တယ္။ ကိုယ္ရင္ထဲေရာက္ေနတဲ့ အကုသိုလ္က သိပ္ျပီးၾကီးူေနရင္ ေတာ့ အခ်ိန္ကေလးေတာ့ ယူေပးရပါမယ္။

သိပါ မ်ားမ်ားလာရင္ေတာ့ တျဖည္းျဖည္း ေလ်ာ့ေလ်ာ့သြားပါ လိမ့္မယ္။

ဒါက စိတၱာႏုပႆနာေခၚတဲ့ ၀ိပႆနာနဲ့ အဆင့္ျမင့္ျမင့္ ပယ္ ထုတ္ပစ္လိုက္တာပါ။

ကိုယ့္ရင္ထဲမွာ အကုသိုလ္စိတ္တစ္ခု၀င္လာရင္ အဲဒီအကုသိုလ္ စိတ္ကို ဉာဏ္နဲ႕စိုက္ၾကည့္တဲ့အလုပ္ကို ေသခ်ာ ထံုုထားလိုက္ပါ။ ၾကာ လာရင္ ကိုယ္ေမွ်ာ္လင့္တဲ့ စိတ္ခ်မ္းသာမွဳေလးေတြ ေရာက္လာပါလိမ့္ မယ္။

ကိုယ္က ၀ိပႆနာနဲ့ အဆင့္ျမင့္ျမင့္ မပယ္ႏို္င္ေသးဘူးဆိုရင္ ေတာ့ ျဖစ္ေနတဲ့ အကုသိုလ္ကေလးကိုပဲ စိုက္ၾကည့္ျပီး “ အကုသိုလ္ ဆိုတာ မေကာင္းဘူး၊ စိတ္ကိုလည္းပူေလာင္ေစတယ္၊ ရုပ္ကိုလည္း ပူေလာင္ေစတယ္” လို႔ထပ္ကာထပ္ကာေလး ဆင္ျခင္ေပးေနလိုက္ပါ။ ကိုယ့္ရဲ့ဆင္ျခင္မွဳကို အသိဉာဏ္က လက္ခံသြားျပီဆိုရင္ ျဖစ္ေနတဲ့ အကုသိုလ္ေလးက ထြက္သြားတာမ်ားတယ္။

ဆင္ျခင္ေပမယ့္ အသိဉာဏ္ပိုင္းက လက္မခံေသးဘူးဆိုရင္ေတာ့ အကုသိုလ္က မထြက္ေသးပါဘူး။ ဆင္ျခင္မွဳေတြမ်ားလာတဲ့အခါ အသိ ဉာဏ္ပိုင္းက လက္ခံသြားတဲ့အခါမွာေတာ့ အကုသိုလ္ေလးက မေန၀ံ့ ေတာ့ပါဘူး။ ထြက္ကိုထြက္သြားရေတာ့တာပါ။

ဆင္ျခင္တဲ့ေနရာမွာ “ ဘယ္သူေတြ ဘယ္တုန္းက ဘယ္လိုျပဳခဲ့ လို႔ ဘယ္လိုဆိုးက်ိဳးေတြေပးသြားတာ” စသည္ျဖင့္ ကိုယ္လက္ေတြ႔

ေတြ႕ျမင္ခဲ့ရတာေလးေတြနဲ႔ယွဥ္ျပီး အကုသိုလ္ရဲ့အက်ိဳးအျပစ္ကေလး ေတြကို ေပၚႏိုင္သမွ် ေပၚေအာင္ပံုေဖာ္ျပီး ကိုယ္ဆင္ျခင္တတ္သလို ဆင္ျခင္လို့လည္းရပါတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ္ၾကားဖူးထားတဲ့ အကုသိုလ္ ဆိုးက်ိဳး၀တၳဳဇာတ္လမ္းေတြကို အာရံုျပဳျပီး ဆင္ျခင္လို႔လည္းရပါတယ္။

အဓိကကေတာ့ ဒီအကုသိုလ္စိတ္ကေလးေၾကာင့္ ကိုယ္စိတ္ ဆင္းရဲေနရတယ္ဆိုတာ ေသခ်ာသိထားဖို႔ပါပဲ။

သိထားျပီး ကိုယ္တိုင္ကလည္း ဒီအကုသိုလ္စိတ္ကေလးကို မလို လားဘူးဆိုရင္ ဆင္ျခင္ျပီးပဲ ပယ္ပယ္၊ ၀ိပႆနာမွတ္ျပီးပဲ ပယ္ပယ္ ပယ္လို႔လြယ္သြားတာမ်ားပါတယ္။

တစ္ခုေတာ့ရွိပါတယ္။ အကုသိုလ္ပယ္ပံုနဲ႔ ပတ္သတ္လို႔ အေလ့ အထံုနည္းေနေသးတယ္ဆိုရင္ေတာ့ သူမ်ားထက္ပိုျပီး ထပ္ကာ ထပ္ ကာေလး ဆင္ျခင္ ဆင္ျခင္ သိသိေပးေနရပါမယ္။ အေလ့အက်င့္လုပ္ ပါမ်ားလာရင္ အလုပ္က သင္သြားတာမ်ားပါတယ္။

ဆင္ျခင္လို႔ သိလို႔ အကုသိုလ္ေလးထြက္သြားတဲ့အခါ ေနာက္ ထပ္ ဘာဆက္လုပ္ရမလဲဆိုေတာ့ ကုိယ္ရင္ထဲမွာ ကုသိုလ္စိတ္ ကေလးတစ္ခု ေရာက္လာေအာင္ လုပ္ရပါတယ္။ အလြယ္ဆံုးနည္း ကေတာ့ အရဟံဂုဏ္ေတာ္ေလးကို ထပ္ကာထပ္ကာ ပြားေနလို္က္မယ္ ဆိုရင္လည္း အလြယ္တကူ ကုသိုလ္စိတ္ကေလး ၀င္လာတာပါ။

အရဟံ =ပူေဇာ္အထူးကို ခံယူေတာ္မူထိုက္ေသာ ျမတ္စြာဘုရား။

အရဟံ =ကိေလသာ ကင္းေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား။

အရဟံ =စိတ္ကြယ္ရာအရပ္၌ပင္ မေကာင္းမွဳကို ျပဳေတာ္မမူ ေသာျမတ္စြာဘုရားလို႔ ထပ္ကာ ထပ္ကာေလးပြားေနလိုက္ပါ။

ဒါမွမဟုတ္ အိမ္မွာရွိတဲ့ ဘုရားကို ေရကပ္တာ၊ ပန္းကပ္တာေတြ လုပ္လိုက္ရင္လည္း ရပါတယ္။

လက္ေတြ႕အသံုးခ်ၾကည့္လို႔ ကိုယ္ေမွ်ာ္လင့္သလို ျဖစ္သြားျပီဆို ရင္ သိပ္ေပ်ာ္ရတာပါ။ ေနာင္အကုသိုလ္စိတ္ကေလး ၀င္လာလို႔ စိတ္ ဆင္းရဲေနရတဲ့အခါ ပယ္ထုတ္ရမွာ၀န္မေလးေတာ့ပါဘူး။

၀င္လာတဲ့ အကုသိုလ္ကို ပယ္နည္းေတြက စာမွာအမ်ားၾကီးရွိေန တာပါ။ နည္းအမ်ားၾကီးထဲက ကိုယ့္အတြက္လြယ္တဲ့ ႏွစ္နည္းေလာက္ ကိုလက္ကိုင္ထားလိုက္ရင္ ရပါျပီ။ အကုသိုလ္၀င္လာတဲ့အခါ ကိုယ့္အ တြက္လြယ္တဲ့ ကိုယ္လက္ကိုင္ထားတဲ့နည္းနဲ႔ ပယ္ပယ္ ထုတ္ထုတ္ သြားဖို႕ပါပဲ။ ၀င္လာတဲ့ အကုသုိုလ္ကို မပယ္ဘဲမခြာဘဲ ဒီအတိုင္းထား လိုက္ရင္အကုသိုလ္က တိုးတိုးပြားပြား လာတာမ်ားပါတယ္။ ကိုယ့္ရင္ ထဲမွာ အကုသိုလ္တိုးေလ တိုးတိုးျပီး စိတ္ဆင္းရဲရေလေလပါပဲ။

လူတစ္ေယာက္ရဲ့ ဘ၀မွာ ကုသိုလ္နဲ႔ အကုသိုလ္မွာ အကုသိုလ္ မျဖစ္ဖို႕က ပထမဦးစားေပးပါ။ ကုသိုလ္ျဖစ္ဖို႔က ဒုတိယဦးစားေပးပါ။ ဆိုလိုတာက ကုသိုလ္မျဖစ္ရင္ ေနပါေစ၊ အကုသိုလ္မျဖစ္ေအာင္ေတာ့ အထူးေစာင့္ထိန္းရမွာပါ။

အကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္တဲ့အခါ စိတ္ဆင္းရဲရပါတယ္။

ကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္တဲ့အခါ စိတ္ခ်မ္းသာရပါတယ္။

ဒီေတာ့ အကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ရျခင္းရဲ့ အေၾကာင္းရင္းက ဘာလဲ၊ ကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ရျခင္းရဲ့ အေၾကာင္းရင္းက ဘာလဲ။

စာေပအရေျပာရရင္ေတာ့ အေယာနိေသာ မနသိကာရျဖစ္ရင္ အကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ပါတယ္။ ေယာနိေသာ မနသိကာရျဖစ္ရင္ ကုသိုလ္

စိတ္ျဖစ္ပါတယ္။

ျမန္မာလိုေျပာရင္ေတာ့ ႏွလံုးသြင္းမွားရင္ အကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ပါ တယ္။ ႏွလံုးသြင္းမွန္ရင္ ကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါကိုေထာက္ျပီး ကုသိုလ္စိတ္၊ အကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ျခင္းဟာ ကိုယ့္အေပၚမွာပဲ အဓိကက်ေနပါတယ္။

ပတ္၀န္းက်င္က တစ္စံုတစ္ေယာက္က ဘယ္ေလာက္ပဲ ေဖာက္ ျပန္တဲ့အမွဳအရာ ျပေနဦးေတာ့ ကိုယ့္မွာေယာနိေသာမနသိကာရ ရွိေန ရင္ အကုသိုလ္စိတ္မျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။ ေအးေဆးပါပဲ။

လူသံုးေယာက္ရွိပါတယ္။

ပထမတစ္ေယာက္က ပင္ကိုယ္ပါရမီဓာတ္ခံသိပ္အားေကာင္းပါ တယ္။ ဘယ္အာရံုဆိုးနဲ႔ပဲေတြ႕ေတြ႕ ႏွလံုးသြင့္မွန္ေနတဲ့အတြက္ သူ႔ကို ၾကည့္လိုက္ရင္ ျပံဳးျပံဳး ျပံဳးျပံဳးနဲ႔ပါ။ ဘာမွမျဖစ္ပါဘူး။ ေတြ႔ဖူးၾကမွာပါ။

ဒုတိယတစ္ေယာက္က်ေတာ့ ပင္ကိုယ္ဓာတ္ခံအားနည္းေနတဲ့အ တြက္ အာရံုဆိုးတစ္ခု ေတြ႔လိုက္ရတဲ့အခါ ႏွလံုးသြင္းမွားျပီး အကု သိုလ္စိတ္က တန္းကနဲ ျဖစ္သြားပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ သူကႏွလံုးသြင္းမွားတာကို ခ်က္ခ်င္းသိျပီး ကိုယ့္ကိုယ္ ကိုယ္ ႏွလံုးသြင္းမွန္ေအာင္ ျပန္ျပီး ျပဳျပင္ဆင္ျခင္ျပီး ယူပါတယ္။

ႏွလံုးသြင္းမွားမႈေၾကာင့္ အကုသိုလ္စိတ္ေတြေတာ့ ျဖစ္လိုက္ပါ တယ္။ ျဖစ္ေပမယ့္ ျပန္ျပဳျပင္ယူလိုက္ေတာ့ အကုသိုလ္စိတ္ဟာ ရင္ ထဲမွာ အခိုက္အတန့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ျဖစ္ေက်ာရွည္မေနေတာ့ပါဘူး။

တတိယတစ္ေယာက္က်ေတာ့ အာရံုဆိုးတစ္ခုကို ေတြ႔လိုက္ရ တဲ့အခါ ႏွလံုးသြင္းမွားမႈေၾကာင့္အကုသိုလ္စိတ္ေတြ ၀င္လာပါတယ္။

ကိုယ့္ႏွလံုးသြင္းမွားလို႔ အကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ေနတာကို မသိေတာ့ ဘဲ တစ္ဖက္က အာရံုဆီကိုပဲ စိတ္ကေရာက္ေရာက္ေနျပီး အကုသိုလ္ စိတ္ေတြခ်ည္း ဆက္ကာ ဆက္ကာ ျဖစ္ေနေတာ့တာပါ။

“ သူက ငါ့ကို ဘယ္လိုေျပာလို္က္တာ၊ ငါကလည္း ဘယ္လိုျပန္ ေျပာလိုက္တာ၊ အဲဒီအခ်ိန္မွာ သူက အကၤ် ီပန္းေရာင္ေလး၀တ္ထား တယ္၊ ငါက ေလွကားလက္တန္းေလးကို ကိုင္ထားတယ္” စသည္ျဖင့္ ျဖစ္ပ်က္သမွ်ေတြကို အေသးစိတ္ျပန္ျမင္ေယာင္ျပီး ထပ္ကာ ထပ္ကာ ေတြးေတြးျပီး ခံစားေနေတာ့တာပါ။ ဒီလိုပါပဲ ေနာက္ရက္ေတြမွာလည္း ေတြးခ်ိန္ေရာက္လာတာနဲ့ “သူက ငါ့ကို ဘယ္လိုေျပာလိုက္တာ” စသည္ျဖင့္ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့သမွ်ကို ျပန္ေတြးေတာ့တာပါ။ ျဖစ္စတုန္းက ဒီေလာက္မဟုတ္ေပမယ့္ေတြးပေတြးပါ မ်ားမ်ားလာေတာ့ အေတြးက အကုသိုလ္စိတ္ကို ပိုပိုတိုးတိုးသြားေစေတာ့တာပါ။

ၾကာလာေတာ့ အာရံုဆိုးတစ္ခုေတြ႔လို႔ မေက်နပ္စိတ္ကို ျပန္ျပန္ ေတြးတတ္တဲ့ အထံုက ကိုရီးယားကားစြဲသလို စြဲသားေတာ့တာပါ။ ေအးေအးေဆးေဆး အနားယူရမယ့္ အခ်ိန္မွာေတာ့ အေတြးက အား ထုတ္စရာမလိုဘဲနဲ႔ ေပၚလာေတာ့တာပါ။

ဒီေတာ့ စိတ္ဆင္းရဲရျပန္ေရာ။

ကိုယ္က ေတြးေတြးျပီး စိတ္ဆင္းရဲေနရတဲ့အခ်ိန္မွာ ဟိုတစ္ဖက္ သားက သိေတာင္သိမွာ မဟုတ္ပါဘူး။

လူသံုးမ်ိဳးထဲမွာ ကိုယ္က ပထမအမ်ိဳးအစားထဲမွာ မပါရင္ေတာင္ စိတ္ကို ျပန္ျပဳျပင္ယူတဲ့ ဒုတိယအမ်ိဳးအစားထဲမွာ ပါေအာင္ေတာ့ ၾကိဳး စားရပါမယ္။

တကယ္လို႔ တတိယအမ်ိဳးအစားထဲမွာပါတယ္ ဆိုရင္လည္း ဘာ မွအားငယ္စရာမလိုပါဘုး။ ဘယ္ကိစၥပဲျဖစ္ျဖစ္ ေလ့က်င့္ယူရင္ ရတာပါ ပဲ။ အေလ့အက်င့္မ်ားလာတဲ့အခါ ဒုတိယမအမ်ိဳးအစားထဲမွာ ၀င္လာ မယ္။ ေနာက္ဆက္ေလ့က်င့္တဲ့အခါ ပထမအမ်ိဳးအစားထဲမွာေတာင္ မယံုၾကည္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ၀င္သြားေတာ့တာပါ။

အဲဒီအထံုပါရမီဓာတ္ဟာ ေနာက္ဘ၀အထိပါ ဆက္ပါသြားေတာ့ မွာပါ။

၀င္လာတဲ့အကုသိုလ္ကို ပယ္တတ္သလို ပယ္ပယ္ျပီး ႏွလံုးသြင္း မွန္ေအာင္ေနမယ္။ ကုသိုလ္ေလးေတြ ဆက္ကာဆက္ကာ ျပဳျပဳေပးျပီး

ေနသြားမယ္ဆိုရင္ေတာ့ စိတ္ဆင္းရဲလည္း ခဏသာ စိတ္ဆင္းရဲျပီး ကိုယ့္ရဲ့စိတ္ကေလးက အခ်ိန္မ်ားမ်ား စိတ္ခ်မ္းသာေနေတာ့မွာပါ။

အဲဒီစိတ္ခ်မ္းသာတဲ့စိတ္ကေလးနဲ့ ၀ိပႆနာတရား အားထုတ္ ျဖစ္လိုက္မယ္ဆိုရင္ေတာ့……။

ဒါကအကုသိုလ္စိတ္၀င္လို့ သိပ္စိတ္ဆင္းရဲေနတဲ့ သူအတြက္ ေျပာတာပါ။ အဲဒီေလာက္လည္း ကိုယ္က အကုသိုလ္စိတ္မ၀င္ဘူး။ အဲဒီေလာက္လည္း အရမ္းကာေရာ စိတ္ဆင္းရဲမေနဘူး။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ့္ရဲ့စိတ္ကေလး အျမဲျငိမ္းေအးေနခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ နည္းတစ္ မ်ိဳးနဲ႔ထံုပြားၾကည့္ရေအာင္ပါ။

ဒီေတာ့ စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ဘယ္လိုေနမလဲ..? ။

စိတ္ဆင္းရဲတယ္၊ စိတ္ဆင္းရဲတယ္ဆိုတာ ရင္ထဲကို ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ဣႆာမစၦယ၊ ရာဂ၊ တဏွာ စတဲ့အကုသိုလ္တရားေတြ ၀င္လာလို့ပါ။ ဒီသေဘာကို ကိုယ္တိုင္က အရင္သေဘာေပါက္ထား လို္က္ပါ ။

ဒီေတာ့ မနက္အိပ္ရာက ႏိုးတာနဲ႔ “ငါ ဒီေန႔ သတိပ႒ာန္ရယ္၊ နေမာတႆရယ္နဲ႕ ငါ့စိတ္ကေလးကို ျငိမ္းေအးေအာင္ေနမယ္” လို႔ သံုးခါေလာက္စိတ္ထဲကေန အဓိ႒ာန္လိုက္ပါ။

အိပ္ရာထကတည္းက သတိပ႒ာန္ေလးနဲ႔ထလိုက္ပါ။ ေရခ်ိဳးခန္း၀င္တာ၊ မ်က္ႏွာသစ္တာ၊ သြားတိုက္တာ၊ မ်က္ႏွာသုတ္တာ၊ ေျခလွမ္းလွမ္းတာ၊ ျခင္ေထာင္သိမ္းတာ၊ ေစာင္ေခါက္တာ၊ မီးဖိုေခ်ာင္၀င္တာ စသည္ေတြကို သိသိေနလိုက္ပါ။

တကယ္လို႔ မွတ္ရတာ ၾကာလာလို႔ နည္းနည္းျငီးေငြ႕လာရင္ နေမာတႆကို လွည့္ပြားေနလိုက္ပါ။ နေမာတႆပြားလို႔ အားရတဲ့ အခါ သတိပ႒ာန္ေလးနဲ႔ေနလိုက္၊ နေမာတႆ ေလးနဲ႔ေနလိုက္နဲ႔ ေသခ်ာသတိကပ္ျပီး ေနေနလိုက္ပါ။

သတိပ႒ာန္ေလးနဲ႔ ေနေနတဲ့အခ်ိန္၊ နေမာတႆပြားေနတဲ့အခ်ိန္ ေလးမွာ ေလာဘ၊ ေဒါသစတဲ့ အကုသိုလ္တရားေတြ မ၀င္ပါဘူး။ အဲဒီ အကုသိုလ္တရားေတြမ၀င္ရင္ စိတ္ကေလးက ျငိမ္းေအးေနေတာ့တာ ပါ ။

တေန႔လံုးမက်င့္ႏုိင္ရင္ေတာင္ မနက္ပိုင္းေလးမွာေတာ့ အခ်ိန္ ေလးသတ္မွတ္ျပီး က်င့္ၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။ က်င့္စမွာ နည္းနည္း ခက္ခ်င္ခက္မယ္။ က်င့္ပါမ်ားလာရင္ေတာ့မွတ္ရ ပြားရတာ လြယ္သြား ပါလိမ့္မယ္။

၀ိပႆနာဆိုတာအနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱလကၡဏာ ေတြျမင္ပါမွ ၀ိပႆနာစစ္စစ္ျဖစ္တာပါ။ ဒါေပမယ့္ သြားရင္ သြားတယ္ လို႔သိေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေသာက္ရင္ ေသာက္တယ္လို့ သိေနတဲ့အခ်ိန္မွာ သတိျဖစ္ ေနတဲ့အတြက္အကုသိုလ္စိတ္ကေလးေတြက မ၀င္ပါဘူး။ မ၀င္တဲ့ အတြက္ စိတ္ကေလးက ျငိမ္းေအးေနေတာ့တာပါ။ ဒီေလာက္ဆိုရင္ပဲ ကိုယ့္အတြက္ ေတာ္ေတာ္ေလးဟုတ္ေနပါျပီ။

ဒါေလးကိုေတာ့ စမ္းျပီးက်င့္ၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။ စိတ္ကေလး ျငိမ္းေအးေနေစခ်င္လို႔ပါ။ သိပ္ျပီးခက္လွတဲ့ က်င့္စဥ္လည္း မဟုတ္ ပါဘူး။

တခ်ိဳ႕စိတ္ဆင္းရဲမႈေတြဟာ ေတြးလို႔ျဖစ္ရတာပါ။ ေတြးတာက ၾကာလာရင္ အက်င့္ပါသြားတတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စိတ္ဆင္းရဲစရာ တစ္ခု ေတြးမိလိုက္တာနဲ႔ “ေတြးတယ္၊ ေတြးတယ္”လို႔ မွတ္ခ်လိုက္ပါ။  “ေတြးတယ္၊ ေတြးတယ္”လို႔သိခ်လိုက္ပါ။ မွတ္ရတာ ကိုယ့္အတြက္ သိပ္ခက္ေနရင္လည္း နေမာတႆကို အားရသေလာက္ ပြားခ်ပစ္ လိုက္ပါ။ မေတြးမိေအာင္လည္း အက်င့္လုပ္ထားလိုက္ပါ ။

ေသရင္ေတာင္ အားလံုးကိုထားခဲ့ရဦးမွာဆိုေတာ့ ေသျခင့္တရား နဲ႔ ယွဥ္လိုက္ရင္ က်န္တဲ့စိတ္ညစ္စရာဆိုတာေတြက ဘာမွမဟုတ္ ေတာ့ပါဘူး။

လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ပူေလာင္ေနၾကတာမ်ားပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ ပစၥည္းဥစၥာေတြ သိပ္ခ်မ္းသာၾကတာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ လည္း ပူေလာင္ေနၾကတာပါပဲ။

စိတ္ပူေလာင္လာရင္ သက္သာလို သက္သာျငားထင္မိထင္ရာ အကုသိုလ္ေတြကို လုပ္ခ်လိုက္ၾကပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ သံသရာအတြက္ ပါ ေၾကာက္စရာေကာင္းသြားရပါတယ္။

လူႏွစ္မ်ိဳးရွိပါတယ္။

စိတ္ပူေလာင္ေနလို႔ သတိပ႒ာန္အားထုတ္တဲ့သူရယ္။

ပင္ကိုယ္အားျဖင့္ စိတ္ကေအးေနေပမယ့္ အျမဲစိတ္ကေလးေအး ေနဖို႔ သတိပ႒ာန္တရားအားထုတ္တဲ့သူရယ္။

ဒီေတာ့စိတ္ညစ္ရင္လည္း သတိပ႒ာန္တရားအားထုတ္ရမွာပါ။ စိတ္ခ်မ္းသာရင္လည္း ဆက္ျပီးစိတ္ခ်မ္းသာဖို့ သတိပ႒ာန္တရားပဲ အားထုတ္ရမွာပါပဲ။

တစ္ခါတုန္းက ပေစၥကဗုဒၶါေလာင္းတစ္ပါးဟာ ကႆပဘုရားရွင္ ရဲ့ သာသနာမွာ အႏွစ္ ႏွစ္ေသာင္းရဟန္းတရားကို အားထုတ္ျပီး ကြယ္လြန္တဲ့အခါ ျဗဟၼာ့ျပည္မွာ ျဖစ္ရပါတယ္။ ျဗဟၼာ့ျပည္ကေန စုေတတဲ့အခါက်ေတာ့ ဗာရာဏသီျပည္ မိဖုရားၾကီးရဲ့၀မ္းမွာ ၀င္စားပါ တယ္။

ျဗဟၼာ့ျပည္က လာတာဆိုေတာ့ မင္းသားငယ္က မိန္းမေတြကိုင္ တာကို မၾကိဳက္ပါဘူး။ ေရခ်ိဳးတာျပဳတာကိုလည္း ေယာက်္ားေတြကပဲ ျပဳေပးရပါတယ္။ ႏို႔တိုက္တာေတာင္ မိန္းမေတြက ေယာက္်ားအသြင္ ၀တ္ျပီး တိုက္ရပါတယ္။ မိန္းမေတြရဲ့ အနံ႔အသက္ကိုေတာင္ အလိုမရွိ တဲ့ အတြက္ အိနတၳိဂႏၶလို႔ အမည္ေပးထားၾကပါတယ္။

အရြယ္ေရာက္လာတဲ့အခါ နန္းတြင္းကေခ်သည္ေတြနဲ႔ ေခ်ာ့ျမဴျဖားေယင္းေပမယ့္ မရပါဘုး။ သင့္ေတာ္တဲ့မင္းသမီး တစ္ပါးပါး နဲ႔ လက္ထပ္ဖို႔ တိုက္တြန္းတာကိုလည္း လက္မခံပါဘူး။

တိုက္တြန္းပါမ်ားလာေတာ့ မင္းသားငယ္က အလြန္လွတဲ့မင္းမ ေရႊရုပ္တစ္ခုကို ထုေစျပီး “ ဒီေလာက္လွတဲ့ မိန္းမကိုရရင္ ယူမယ္“ လို႔ ေျပာလိုက္ပါတယ္။

အမွန္ေတာ့မရႏိုင္ေလာက္ဘူးထင္ျပီး မိန္းမမယူခ်င္လို႔ေျပာလိုက္

တာပါ။

အမတ္ေတြ ေရႊရုပ္ကိုင္ျပီး ရွာၾကေတာ့ မဒၵရာဇ္တိုင္း၊ သာဂရျမိဳ႕ က ဘုရင့္ရဲ႕သမီးေတာ္ကို ရခဲ့ပါတယ္။

ရလွ်င္ရျခင္းပဲ အမတ္ေတြက မင္းသားငယ္ဆီကို ေရႊရုပ္နဲ႔တူတဲ့ မင္းသမီးရျပီလို႔ သတင္းပို႔လိုက္ပါတယ္။ ဒီသတင္းၾကားလိုက္ရံုနဲ႔တင္ မျမင္ရေသးဘဲ မင္းသမီးအေပၚ ခ်စ္ခင္မႈရာဂေတြ ျဖစ္လာပါသတဲ့။ အဲဒီရာဂႏွိပ္စက္မႈေၾကာင့္ပဲရထားတဲ့ ပထမစ်ာန္လည္း ေလွ်ာက်သြား ပါတဲ့။

မင္းသားငယ္ဟာ ေနမထိ ထိုင္မသာနဲ႕ တမန္ေစလႊတ္ျပီး ျမန္ ျမန္ေခၚခဲ့ဖို႔ မွာပါသတဲ့။ ေခၚလာရင္းျမိဳ႕အျပင္ နန္းေတာ္နားေရာက္ခါနီး မွာပဲ မင္းသမီးေလးက ကြယ္လြန္သြားပါသတဲ့။

ဒီသတင္းလည္းၾကားေရာ မင္းသားငယ္မွာ မဟာေသာကျဖစ္ရပါ ေတာ့တယ္။

ဒါေပမယ့္ မင္းသားငယ္က ပါရမီပါခဲ့သူဆိုေတာ့ျဖစ္ေနတဲ့ ေသာ ကရဲ့ အျပစ္ကို တူးျဖိဳဖို႔ အားထုတ္ပါေတာ့တယ္။

ဒီေတာ့ မင္းသားငယ္က ဆင္ျခင္ပါတယ္။ “ ဒီေသာကဟာ ပဋိ သေႏၶမေနတဲ့သူမွာ မျဖစ္ဘူး၊ ပဋိ သေႏၶေနတဲ့သူမွာသာ ျဖစ္ရတာ၊ ဇာ တိတရားဟာ ဘ၀ကိုစြဲျဖစ္တာပဲ” လို႔ ေရွးက အားထုတ္ခဲ့ဖူးတဲ့ ဘာ၀ နာရဲ့ အစြမ္းနဲ႔ဆင္ျခင္ပါတယ္။ ဆင္ျခင္တဲ့အခါ အျပန္အလွန္ ပဋိစၥသ မုပၸါဒ္ကို ျမင္ျပီး ၀ိပႆနာတရား ဆက္ရႈမွတ္လိုက္တာ ပေစၥကဗုဒၶါ အရွင္ျမတ္ ျဖစ္သြားပါေတာ့တယ္။

(သုတၱနိပါတ္အ႒ကထာ၊ ပထမတြဲ၊ ႏွာ ၆၀၊ ၆၁၊ ၆၂)

မင္းသားငယ္ဟာ ေသာကေတာ့ ျဖစ္လိုက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျဖစ္ေနတဲ့ေသာကကို ျပန္သိလိုက္ပါတယ္။ သိတဲ့အခါ တရားသေဘာ နဲ႔ ျပန္ဆင္ျခင္ပါတယ္။ ဆင္ျခင္လိုက္တဲ့အခါ ျဖစ္ေနတဲ့ေသာက က ေပ်ာက္သြားပါတယ္။ ဆင္ျခင္လို႔ရရွိတဲ့ တရားသံေ၀ဂအသိကိုပဲ အေျခ ခံျပီး ၀ိပႆနာဆက္ပြားပါတယ္။ ေနာက္ပေစၥကဗုဒၶါ အရွင္ျမတ္ျဖစ္ သြြားပါတယ္။

တဆင့္ခ်င္း တစ္ဆင့္ခ်င္း တစ္ကြက္ခ်င္း တစ္ကြက္ခ်င္း ျဖစ္ျဖစ္ သြားပံုေလးက သက္ရွိတကယ့္တီဗီြဇာတ္လမ္းေလး တစ္ခုလိုပါပဲ။ သိပ္အားက်ဖို႔လည္းေကာင္းတာပါ။ ေသာကေတာ့ ျဖစ္လိုက္ပါတယ္။ ျဖစ္လာတဲ့ေသာကကိုပဲ အေျခခံျပီး အျမတ္ဆံုးပန္းတိုင္တစ္ခုကို ေရာက္ေအာင္ လွမ္းတက္လိုက္တာပါ။

ဒီေတာ့ ကိုယ္ေသာကျဖစ္လာတဲ့အခါ ပါရမီမျပည့္ေသးလို့ တရားထူးမရေသးဦးေတာ့ ျဖစ္ေနတဲ့ေသာကကို ပထမသိလိုက္ရပါ မယ္။ သိတာနဲ႔ေသာကျဖစ္ေၾကာမရွည္ေအာင္ တစ္နည္းနည္းနဲ႕ ျဖတ္ခ်လိုက္ႏိုင္ရပါမယ္။

ဘယ္သူပဲျဖစ္ျဖစ္ စိတ္ခ်မ္းသာခ်င္တဲ့သူခ်ည္းပါပဲ။ စိတ္မခ်မ္း သာခ်င္တဲ့သူ ဘယ္သူမွ မရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့ မိသားစု ကာမဂုဏ္အာရံုထက္ေက်ာ္လြန္ျပီး ပညာရွိေတြကဲ့ရဲ့တဲ့ ေလာကျပစ္ ဓမၼျပစ္သင့္ေစတဲ့ တဏွာနဲ့ပဲ စိတ္ခ်မ္းသာမႈကို ရွာၾကတာပါ။ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့ တရားနဲ႔ပဲရွာၾကတာပါ။

တဏွာနဲ႔ ရွာတဲ့အခါ အခိုက္အတန္႕ေတာ့ စိတ္ခ်မ္းသာသလို ထင္ရေပမယ့္ ေနာက္ေတာ့လည္း စိတ္ဆင္းရဲရတာပါပဲ။ ကာမဂုဏ္ အာရံုေတြေနာက္ကို လိုက္ေနတဲ့သူဟာ ဘယ္ေတာ့မွ စိတ္မခ်မ္းသာ ႏိုင္ပါဘူး။ ေနာက္ဆံုး စိတ္ဓာတ္ေတြက်ျပီး လုပ္မိလုပ္ရာေတြလုပ္ရင္း ပ်က္စီးသြားရေတာ့တာပါ။ ကာမဂုဏ္ေနာက္ကို လိုက္ေနတဲ့သူဟာ “တရားသံ” ၾကားရင္ သိပ္နားခါးတာပါ။ ဒါကတရားရဲ့ အရသာကို မသိ ေသးလို့ပါ။ ေနာက္ဆံုးစမ္းၾကည့္တဲ့အေနနဲ႔ ရိပ္သာတစ္ခုခုမွာ ေပေတ ျပီး ဆယ္ရက္ေလာက္၀င္ပစ္လိုက္စမ္းပါ။ ကိုယ့္မွာ တရားပါရမီပါမလာ ဘူးလို့ ဘယ္သူေျပာႏိုင္မွာလဲ။ တကယ္တရားအရသာကို သိသြားတဲ့ အခါ ကိုယ္တစ္ခ်ိန္က အေပ်ာ္လိုက္ခဲ့တာေတြကိုေတာင္ ရွက္ျပီးရင္း ရွက္ေနေတာ့မွာပါ။

တကယ္ေတာ့ “ဘ၀ကို ဘယ္လိုေနမလဲ” ဆိုတဲ့ေမးခြန္းကို မၾကာခဏ စဥ္းစားရမွာပါ။ စဥ္းစားတဲ့အခါ တရားနဲ႔ မနီးစပ္တဲ့သူက် ေတာ့ တရားကိုဖယ္ျပီး စဥ္းစားလိုက္တာပါ။ ဒီေတာ့ အဓိကမက်တာ

ေတြဘဲ အာရံုညြတ္ခ်လိုက္ေတာ့တာပါ။ စဥ္းစားတဲ့အခါ တရားနဲ႕ယွဥ္ ျပီး စဥ္းစားႏိုင္ရပါမယ္။ ဒါမွ အမွန္ဆီကို ပို႔ေပးႏိုင္တာပါ။

ကိုယ့္အတြက္ အားကိုးရာ ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားထားတဲ့ တရားေတာ္ေတြရွိတယ္ဆိုတာ သိထားေပးလိုက္စမ္းပါ။ တရားေတာ္ ေတြထဲမွာ ေလာကီၾကီးပြားေရးေတြေကာ၊ ေလာကုတၱရာၾကီးပြားေရး ေတြေကာ အျပည့္အစံုေဟာထားတာပါ။

ဒီစကားေတြေျပာေတာ့ အဲဒီစာေရးေနတဲ့သူကေကာ တရားေတြ ဘယ္ေလာက္ရွိေနလို့လဲလို့ ေမးခ်င္ေမးစရာပါ။ ဘယ္ေလာက္မွမရွိပါ ဘူး။ အပူတခိ်ဳ႕နဲ႔ တစ္ခါတေလ ၾကံဳရတတ္လို႔ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္နဲ႔ တရားနည္းမွ်ေ၀တာပါ။ စိတ္ညစ္တဲ့အခါ တရားနဲ႔ ထြက္ေပါက္ရွာႏိုင္ ေအာင္လို႔ပါ။ ေလာကရဲ့ မျမဲတဲ့ သေဘာေတြကို ဉာဥ္ျဖစ္ျပီး မသိဦး ေတာ့၊ ဆင္ျခင္သိနဲ႔ သိလိုက္ႏိုင္တယ္ဆိုရင္ပဲ ေတာ္ေတာ္ေလးဟုတ္ သြားပါျပီ။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ စိတ္မညစ္ပါနဲ႔။ သတိပ႒ာန္ ရွိပါတယ္။

ေတာသား

ရေ၀ႏြယ္ – အင္းမ ( ျဖစ္ျပီးတဲ႕အကုသိုလ္ ဘယ္လိုပယ္မလဲ )

ျဖစ္ျပီးတဲ့အကုသိုလ္ကို

ဘယ္လိုပယ္မလ

4 Responses

  1. ဘုန္းဘုန္း ေရးသြားတဲ႔ စာေတြ အရမ္းေကာင္းတယ္။ တပည္႔ေတာ္လည္း
    တခါတေလတရား စိတ္ေလးနဲ႔ ျငိမ္းခ်မ္းေနရင္ အကုသုိလ္စိတ္ မရွိေတာ႔
    သလို ခံစားေနရတယ္။အာနာပနကမၼဌာန္းနဲ႔တရားအားထုတ္ရင္ စိတ္
    ေအးခ်မ္းတယ္၊အသုဘကမၼဌာန္းနဲ႔အားထုတ္ၾကည္႔တဲ႔အခါ တဏွာစိတ္
    ေလးေတြ ေပ်ာက္သြားသလို ခံစားေနရပါတယ္ ဘုန္းဘုန္းဘုရား။
    ဘုန္းဘုန္း တရားေဒသနာေတာ္ေတြကုိလည္း လာေရာက္ မွတ္သားဖတ္ရႈျပီး၊ဖတ္ရႈခ်ိန္မွာ တရားရဲ႔အရိပ္အေငြ႔အသက္နဲ႔ ဖတ္ရင္း၊အား
    ထုတ္ေနသလို ခံစားေနရပါတယ္ဘုရား……။

    • ကိုညီညီေရ…
      အခုလို လာေရာက္ဖတ္ရႈတာ ေက်းဇူးအမ်ားၾကီးတင္ပါတယ္။ ေနာက္လည္းလာလည္ပါဦးလို႔…. ေနာက္ၿပီးေတာ့ ေျပာခ်င္တာေလးတခုက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒီဘေလာ့ကိုေရးသားသူေတြဟာ ရဟန္းသံဃာေတြမဟုတ္ပါဘူး… သာမန္ ပုထုဇဥ္ေတြပါ။ ကၽြန္ေတာ္သူရိယ၊ သူငယ္ခ်င္း ေတာသား၊ သူငယ္ခ်င္းစႏၵာ၊ ညီမ ၾကယ္စင္တို႔ ၄ ေယာက္ေပါင္းပီး တတ္ႏိုင္သေလာက္ေလးဓမၼဒါန ျပဳတာပါဗ်ာ. သာမန္ ေလာကီလူသားေတြပါ။

      ခင္မင္လွ်က္
      သူရိယ

    • ဟီး…..မွားျပန္ျပီ … 😛

  2. ဒုတိယ အတန္းထဲမွာေတာ့ ပါေအာင္ ၾကိဳးစားၾကည့္မယ္…🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: